טיפים לארוחת בוקר מזינה

ארוחת בקר חשובה להצלחה בבית הספר

הילד לא הספיק לאכול ארוחת בוקר – תן לו חטיף בריאות או חטיף אנרגיה של נוגו.

הנה עוד מאמר מענין. אומנם לא ממש על חטיפי בריאות אבל על הצורך בארוחת בוקר טובה ומאוזנת, כזאת שאפשר להשיג כמובן ממוצרי מזון רגילים אבל מחטיף בריאות או אנרגיה מאוזנים ומכילי חלבון המיוצרים על ידי חברת נוגו.

המאמר תורגם מאיטלקית (צריך לתרגל את השפה וזאת דרך נהדרת לעשות זאת). הוא הופיע באתרhttp://www.sportmedicina.com תחת “מדריך לתזונה נכונה”. האמת היא שהמאמר עדיין מצטט את פירמידת המזון הישנה של הFDA ולא כל כך התעדכן אבל נחמד שמומלץ לאיטלקים לאכול ארוחת בוקר (colazione) למי שלא יודע J אבל, ניגש כבר למאמר.

תזונה והצלחה אינטלקטואלית – האוכל וההרגלים העוזרים לחשיבה.

ארוחת הבוקר חשובה ביותר

ארוחת הבוקר חשובה ביותר לשמירת יכולת החשיבה שלנו. המחקרים האחרונים מראים שילדים האוכלים ארוחת בוקר (ואגב, חטיפי הבריאות והאנרגיה של נוגו ממש מתאימים לילדים ההולכים לבית הספר. הם גם מאוד אוהבים אותם. א.ב) משיגים תוצאות יותר טובות בבחינות מאשר ילדים שאינם אוכלים ארוחת בוקר.

ההצלחה מיוחסת ליצירתו של נוירוטרנסמיטור בשם אציטלכולין במוח, המתחילה עם עלית הגלוקוזה בדם, תוצאה מידית של ארוחת הבקר. לפי דעתם של חוקרים בתחום, כמו לדוגמא פרופסור דוד בנטון מאויברסיטת גללס בווילס מעורב האציטלכולין גם בתהליכי הזכרון כפי שהוכח שחומרים המעכבים את יצירתו מוחקים את הזכרון ובאופן מיוחד מפריעים לקליטת אינפורמציה חדשה.

חשוב במיוחד לצרוך דגנים מלאים המועשרים בויטמין B1 המסיע גם הוא ליצירת האציטלכולין. (תוכלו לנחש שבחטיפי הבריאות וחטיפי האנרגיה של נוגו שיבולת השועל היא מלאה וגם האורז בחטיפים ללא גלוטן הוא מלא. נקודה נוספת מענינת היא שכאשר צורכים את קו חטיפי הבריאות והאנרגיה האורגניים של נוגו נמנעים גם משאריות הריסוס הנותרות לפעמים בקליפה).

החוקרים מדגישים שכמעט כל הסובלים מאכילת יתר אינם אוכלים ארוחת בוקר וקיים קשר סטטיסטי בין אכילת ארוחת בוקר ושמירת משקל סביר. לאורך זמן חשוב גם לאכול ארוחת בוקר מאוזנת ונכונה (אל תגידו שאין לכם זמן, תמיד אפשר לאכול חטיף אנרגיה או חטיף בריאות של נוגו). הוכח גם שמחסור בברזל גורם לאיבוד כושר הזיכרון, הריכוז ואף רמת ה IQ. (טוב, ניחשתם כבר בוודאי. השוקולד האמיתי בחטיפי הבריאות והאנרגיה של נוגו מכיל כמויות ניכרות של ברזל. לדוגמא, סדרת נוגו דרק מכילה 10% מצריכת הברזל המומלצת היומית).

בנוסף למחסור בברזל, אליו נשים רגישות במיוחד, בעיות עלולות להיגרם גם ממחסור ביוד. מחסור ביוד משפיע על יכולת ההחלטה והיוזמה (לא שיך לחטיפי אנרגיה ובריאות, אבל מענין איך משפרים את צריכת היוד בהיעדר כושר החלטה…. ממש לא כדאי להיכנס למצב כזה ). כיום מחסור ביוד אופיני רק בארצות מתפתחות. צריכת מלח המכיל יוד, דגים, מאכלי ים, בשר חלב ובצים מספקת לנו את כמות היוד הנחוצה.

ובל נשכח את המים. כן, פשוט מים. התיבשות מפריע לתהליכי החשיבה במוח. נזכיר כאן שתחושת צמא כבר מצביעה על התיבשות קלה כך שכדאי לשתות לפני כן. (כדאי לשתות כוס מים אחת לפחות עם כל חטיף אנרגיה או חטיף בריאות של נוגו). ידוע שגם קפה בכמות סבירה של כוס אחת עד שלש כוסות ביום גם משפרות את הריכוז והזיכרון (טוב, שמאמר איטלקי על ארוחת

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים

נשנושים דלי קלוריות

נשנושים דיאטטים

בין לקוחותינו מצויים גם אנשים שמסיבה זו או אחרת מעדיפים לקנות חטיפי חלבון ללא גלוטן, וגם לרשותם עומדים מוצרים טעימים, משביעים, בריאים ומלאים בכל טוב.

המשך לקרוא...

חטיפים לילדים

בין לקוחותינו מצויים גם אנשים שמסיבה זו או אחרת מעדיפים לקנות חטיפי חלבון ללא גלוטן, וגם לרשותם עומדים מוצרים טעימים, משביעים, בריאים ומלאים בכל טוב.

המשך לקרוא...
משלוח חינם ברכישה מעל 200 ש"ח!
Open chat
צריכים עזרה?
שלום,
איך אפשר לעזור לכם?
דילוג לתוכן