האם חטיף חלבון בריא? כל מה שצריך לדעת על חטיפי פרוטאין

חטיפי חלבון, בריא או לא? – הסבר מורחב

חטיפי חלבון\פרוטאין

בשנים האחרונות התפשטה מגמה, חיובית ברובה, של צריכת חלבונים על ידי מתאמנים באמצעות מגוון פתרונות צריכה נוחים ומהירים כמו חטיפים ואבקות חלבון. חשיבות החלבון לספורטאים ידועה כבר שנים רבות מאוד וספורטאים מקצועיים הקפידו מאז ומעולם על צריכתו לאחר כל אימון. בשנים האחרונות, כאמור, התפשטה מגמה זו גם אל מתאמנים פרטיים וחובבים וזה המקום לשאול האם חטיפי חלבון בריאים בכלל? האם כל חטיף פרוטאין שאתם צורכים יכול לספק לכם את המענה הנדרש והאם זה לא בא על חשבון פגיעה בערכים תזונתיים אחרים? על כך בדיוק נדבר ממש כאן בשורות הבאות.

מהו חלבון?

החלבון הוא חומר הבניין העיקרי ביותר של גוף האדם ואחד מחמשת אבות המזון. החלבון בנוי מתרכובות אורגניות בסיסיות המוכרות בשם – חומצות אמינו. כל חלבון בנוי מ- 22 חומצות אמינו, אשר תשע מתוכן הן חומצות אמינו שהגוף לא מסוגל לייצר בכוחות עצמו. לכן, על האדם להשלים את החוסר ולצרוך אותן דרך המזון. המזונות העיקריים שמכילים חלבונים חיוניים מקורם בחי (בקר, עוף, דגים, חלב ומוצריו וביצים),אך יש גם מקורות חלבון מהצומח כמו בקטניות (סויה, שעועית, עדשים, חומוס ועוד). כמות החלבון המומלצת ליום לכל אדם ללא הבחנה אם הוא מבצע אימוני כושר או לא, היא לפחות 0.8 גרם חלבון לכל קילוגרם ממשקל הגוף. מאחר וכמות החלבון במזון מן הצומח קטנה יחסית לכמות החלבון מן החי (ביחס לאותו משקל של מזון), אנשים צמחונים וטבעוניים יצטרכו לאכול כמות גדולה יותר של מזון על מנת לקבל את מנת החלבון שהם זקוקים לה, או להיעזר בתוספי מזון על מנת להשלים לכמות המומלצת של חלבון. אחת מהדרכים היעילות וגם הטעימות יותר לצריכת חלבון, היא בעזרת חטיפי חלבון. אותם חטיפים מגיעים במגוון טעמים ומהווים מקור חלבון זמין.

חטיף חלבון בריא או לא בריא?

יחד עם זאת, עצם העובדה שאתם צורכים כמות גבוהה של חלבון באמצעות חטיף חלבון טבעי או לא טבעי, אינה אומרת שהחטיף בריא. חלבון הוא בסופו של דבר רק חלק קטן מסך הרכיבים בחטיף כזה ואליו יכולה להתלוות כמות גבוהה של סוכר, חומרים משמרים, צבעי מאכל מלאכותיים, חומרים מחמצנים למיניהם, ממריצי אנרגיה למיניהם וכמובן פחמימות. בהתאם לכך, לא כל חטיף פרוטאין הוא בהכרח גם בריא, רק בגלל שהוא מספק לכם את מנת החלבון הדרושה לכם לאחר אימון.

מה משפיע על בריאות החטיף?

ובכן, הדבר הראשון שאתם רוצים לוודא כדי להבטיח שאתם צורכים חטיף חלבון בריא הוא שאתם מזמינים חטיפי חלבון ללא סוכר ולאו דווקא בגלל שסוכר הוא הרכיב המזיק ביותר, אלא מכיוון שיצרני מזון נוהגים לשלב כמויות גדולות של סוכר במוצרים שלהם על מנת להפוך את המוצרים לכמה שיותר טעימים ואטרקטיביים, גם כשזה בא על חשבון בריאותו של הצרכן. שנית, אתם רוצים לוודא שאתם מזמינים חטיפים קטנים יחסית, שיודעים לרכז כמה שיותר ערכים תזונתיים בכמות הקטנה ביותר של “חומר” חטיפי חלבון 30 גרם מספקים דוגמא לחטיף שמספק כמות נאה מאוד של חלבון גם מבלי להיות עטוף בעוד שורה של חומרים שהופכים את החטיף לעתיר חומר, באופן שמעלה גם את הסיכון שבחטיף ישולבו רכיבים שאינם בריאים.

אם אתם זקוקים לתוספת פרוטאין חטיף חלבון איכותי בהחלט יכול לספק לכם את התוספת הנדרשת לכם ובלבד שזהו הרכיב המרכזי שסביבו נבנה כל החטיף. וזה כבר מוביל אותנו לרכיב נוסף שאתם רוצים להימנע ממנו – פחמימות. פחמימות הן מקור נהדר של אנרגיה ולכן נחשבות לחיוניות לפני אימון. יחד עם זאת, מרביתנו מתאמנים בדיוק למטרה ההפוכה – לשרוף קלוריות קיימות ולא להכניס קלוריות חדשות רק כדי לשרוף אותן לאחר כמה דקות באימון. אלא אם אתם יוצאים לריצה ארוכה או אימון בעומס גבוה, אתם בהחלט רוצים להימנע מצריכת פחמימות, לא באמצעות חטיף חלבון טבעי ולא באמצעות ארוחה.

חטיף החלבון הכי טוב – חלוקה לקטגוריות

  • קטגוריה ראשונה – חטיפים המוגדרים כתחליפי ארוחה מלאה. מטרתם העיקרית לספק ארוחה מלאה הן מבחינה קלורית והן מבחינת הרכב אבות המזון.חטיפים אלו, לרוב יכילו כמות חלבון גבוהה (כ-25-35 גרם חלבון בחטיף), כמות שומן סבירה (כ-10-20 גרם שומן לחטיף) וכמות פחמימה גבוהה (כ-40-60 גרם פחמימה לחטיף). כמו כן, ברוב החטיפים תהיה כמות גבוהה של ויטמינים ומינרלים דוגמת ויטמיני B, , אשלגן, מגנזיום, ויטמיןAונתרן. מבחינתהקלוריות,  מרבית החטיפים יהיו בטווח סביב 350-500 קלוריות לחטיף.
  • קטגוריה שניה – חטיפי אנרגיה עתירים בחלבון.חטיפי האנרגיה המועשרים בחלבון מותאמים מבחינת הרכבם כך שיספקו לגוף אנרגיה וחלבון זמינים. בניגוד לתחליפי הארוחה, הם יהיו דלים בשומן,זאת על מנת שלא להכביד על מערכת העיכול לא יגרמו אי נוחות בזמן האימון. עובדה זו מאפשרת לצרוך את החטיפים האלה גם לפני האימון ללא חשש שיגרמו תחושת כבדות. החטיפים מסוג זה לרוב יכילו כמות פחמימות גבוהה (כ-20-40 גרם לחטיף), כמות חלבון סבירה (כ-10-20 גרם לחטיף) וכמות שומן דלה (כ-2-5 גרם לחטיף).
  • קטגוריה שלישית – חטיפי חלבון דלי פחמימות. חטיפים אלה, מהווים תחליף לאספקת חלבון לאורך היום וזאת מבלי להגדיל את כמות הפחמימות היומית בצורה משמעותית. מרביתם יכילו כמות חלבון גבוהה (כ-30-40 גרם חלבון לחטיף), כמות פחמימות נמוכה (כ-2-5 גרם לחטיף) וכמות שומן סבירה (כ-6-10 גרם שומן לחטיף).

סוג החלבון ומקורו

חטיפי חלבון מיוצרים היום מסוגים שונים של חלבונים המגיעים ממקורות שונים. כך למשל, מי גבינה מהווים מקור שכיח מאוד לחלבונים עבור חטיפי חלבון לספורטאים, אך ישנם גם מקורות אחרים, לרבות מקורות צמחיים/ טבעוניים. בהיבט זה, עליכם לעשות את החישוב שלכם לגבי מידת היעילות של החלבון אל מול המקור שלו. אם אתם טבעוניים, לבטח תרצו להימנע מחטיפי חלבון המבוססים על מי גבינה ומקורות אחרים מן החי. מצד שני, מקורות אלה נחשבים למקורות היעילים ביותר בספיגת החלבון. מצד שני, אם אתם טבעוניים, אין פה שאלה גדולה ואת החלבון הנדרש לכם תרצו להשיג באמצעות חטיף חלבון טבעי ממקורות צמחיים בלבד. לבסוף, תמיד הקפידו להימנע מחטיפים המכילים חומרים סינטטיים, חומרי שימור, צבעי מאכל וכדומה. ככל שאלו יופיעו בשיעורים פחותים יותר, אם בכלל, בחטיף שלכם, כך סביר להניח שמדובר בחטיף יותר איכותי.

חטיף חלבון\פרוטאין – NUGO

אצלנו בחנות 973 תוכלו למצוא מבחר עצום של חטיפי בריאות, חטיפי אנרגיה, חטיפי חלבון, חטיפים טבעוניים/ צמחיים ועוד. כל החטיפים בחנות 973 ממותג NUGO, כולם מיוצרים בסטנדרטים גבוהים מאוד של חלבון נקי וסביבת ייצור נקייה, כמו גם על פי עקרונות ספורטיביים מקצועיים, על מנת להבטיח לכם מקסימום ערך תזונתי לפני ואחרי אימון. הזמינו פה באתר את כל החטיפים הדרושים לכם ואם יש לכם שאלות נוספות שתרצו לברר, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 052-2661244.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים

נשנושים דלי קלוריות

נשנושים דיאטטים

בין לקוחותינו מצויים גם אנשים שמסיבה זו או אחרת מעדיפים לקנות חטיפי חלבון ללא גלוטן, וגם לרשותם עומדים מוצרים טעימים, משביעים, בריאים ומלאים בכל טוב.

המשך לקרוא...

חטיפים לילדים

בין לקוחותינו מצויים גם אנשים שמסיבה זו או אחרת מעדיפים לקנות חטיפי חלבון ללא גלוטן, וגם לרשותם עומדים מוצרים טעימים, משביעים, בריאים ומלאים בכל טוב.

המשך לקרוא...
משלוח חינם ברכישה מעל 200 ש"ח!

🎉מבצע אביב מטורף עד סוף החודש

חטיפי חלבון מסדרת Slim של נוגו בר 

מארז 12 יחידות ב-110בלבד (9.16₪ לחטיף) !

חטיפי חלבון מסדרת Slim של נוגו בר 

מארז 12 יחידות ב-110₪בלבד (9.16₪ לחטיף) !

Open chat
צריכים עזרה?
שלום,
איך אפשר לעזור לכם?
דילוג לתוכן