האם חטיף חלבון בריא? כל מה שצריך לדעת על חטיפי פרוטאין

בשנים האחרונות התפשטה מגמה, חיובית ברובה, של צריכת חלבונים על ידי מתאמנים באמצעות מגוון פתרונות צריכה נוחים ומהירים כמו חטיפים ואבקות חלבון. חשיבות החלבון לספורטאים ידועה כבר שנים רבות מאוד וספורטאים מקצועיים הקפידו מאז ומעולם על צריכתו לאחר כל אימון. בשנים האחרונות, כאמור, התפשטה מגמה זו גם אל מתאמנים פרטיים וחובבים וזה המקום לשאול האם חטיפי חלבון בריאים בכלל? האם כל חטיף פרוטאין שאתם צורכים יכול לספק לכם את המענה הנדרש והאם זה לא בא על חשבון פגיעה בערכים תזונתיים אחרים? על כך בדיוק נדבר ממש כאן בשורות הבאות.

חטיף חלבון בריא או לא בריא?

חלבון הוא אחד מאבני המזון ומשמש כאבן הבניין לתאי הגוף וככזה נחשב בהחלט לערך תזונתי בריא מאוד. יחד עם זאת, עצם העובדה שאתם צורכים כמות יפה של חלבון באמצעות חטיף חלבון טבעי או לא טבעי, אינה אומרת שהחטיף בריא. חלבון הוא בסופו של דבר רק חלק קטן מסך הרכיבים בחטיף כזה ואליו יכולה להתלוות כמות גבוהה של סוכר, חומרים משמרים, צבעי מאכל מלאכותיים, חומרים מחמצנים למיניהם, ממריצי אנרגיה למיניהם וכמובן פחמימות. בהתאם לכך, לא כל חטיף פרוטאין הוא בהכרח גם בריא, רק בגלל שהוא מספק לכם את מנת החלבון הדרושה לכם לאחר אימון.

מה משפיע על בריאות החטיף?

ובכן, הדבר הראשון שאתם רוצים לוודא כדי להבטיח שאתם צורכים חטיף חלבון בריא הוא שאתם מזמינים חטיפי חלבון ללא סוכר ולאו דווקא בגלל שסוכר הוא הרכיב המזיק ביותר, אלא מכיוון שיצרני מזון נוהגים לשלב כמויות גדולות של סוכר במוצרים שלהם על מנת להפוך את המוצרים לכמה שיותר טעימים ואטרקטיביים, גם כשזה בא על חשבון בריאותו של הצרכן. שנית, אתם רוצים לוודא שאתם מזמינים חטיפים קטנים יחסית, שיודעים לרכז כמה שיותר ערכים תזונתיים בכמות הקטנה ביותר של "חומר". חטיפי חלבון 30 גרם מספקים דוגמא לחטיף שמספק כמות נאה מאוד של חלבון גם מבלי להיות עטוף בעוד שורה של חומרים שהופכים את החטיף לעתיר חומר, באופן שמעלה גם את הסיכון שבחטיף ישולבו רכיבים שאינם בריאים.

אם אתם זקוקים לתוספת פרוטאין חטיף חלבון איכותי בהחלט יכול לספק לכם את התוספת הנדרשת לכם ובלבד שזהו הרכיב המרכזי שסביבו נבנה כל החטיף. וזה כבר מוביל אותנו לרכיב נוסף שאתם רוצים להימנע ממנו – פחמימות. פחמימות הן מקור נהדר של אנרגיה ולכן נחשבות לחיוניות לפני אימון. יחד עם זאת, מרביתנו מתאמנים בדיוק למטרה ההפוכה – לשרוף קלוריות קיימות ולא להכניס קלוריות חדשות רק כדי לשרוף אותן לאחר כמה דקות באימון. אלא אם אתם יוצאים לריצה ארוכה או אימון בעומס גבוה, אתם בהחלט רוצים להימנע מצריכת פחמימות, לא באמצעות חטיף חלבון טבעי ולא באמצעות ארוחה.

סוג החלבון ומקורו

חטיפי חלבון מיוצרים היום מסוגים שונים של חלבונים המגיעים ממקורות שונים. כך למשל, מי גבינה מהווים מקור שכיח מאוד לחלבונים עבור חטיפי חלבון לספורטאים, אך ישנם גם מקורות אחרים, לרבות מקורות צמחיים/ טבעוניים. בהיבט זה, עליכם לעשות את החישוב שלכם לגבי מידת היעילות של החלבון אל מול המקור שלו. אם אתם טבעוניים, לבטח תרצו להימנע מחטיפי חלבון המבוססים על מי גבינה ומקורות אחרים מן החי. מצד שני, מקורות אלה נחשבים למקורות היעילים ביותר בספיגת החלבון. מצד שני, אם אתם טבעוניים, אין פה שאלה גדולה ואת החלבון הנדרש לכם תרצו להשיג באמצעות חטיף חלבון טבעי ממקורות צמחיים בלבד. לבסוף, תמיד הקפידו להימנע מחטיפים המכילים חומרים סינטטיים, חומרי שימור, צבעי מאכל וכדומה. ככל שאלו יופיעו בשיעורים פחותים יותר, אם בכלל, בחטיף שלכם, כך סביר להניח שמדובר בחטיף יותר איכותי.

אצלנו בחנות 973 תוכלו למצוא מבחר עצום של חטיפי בריאות, חטיפי אנרגיה, חטיפי חלבון, חטיפים טבעוניים/ צמחיים ועוד. כל החטיפים בחנות 973 ממותג NUGO, כולם מיוצרים בסטנדרטים גבוהים מאוד של חלבון נקי וסביבת ייצור נקייה, כמו גם על פי עקרונות ספורטיביים מקצועיים, על מנת להבטיח לכם מקסימום ערך תזונתי לפני ואחרי אימון. הזמינו פה באתר את כל החטיפים הדרושים לכם ואם יש לכם שאלות נוספות שתרצו לברר, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 052-2661244 ונשמח לסייע.

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים

מתי לאכול חטיף חלבון?

בחנויות רבות וגם באתרים רבים בישראל ניתן לקנות חטיפים המשווקים בתור "חטיפי בריאות" או "חטיפי אנרגיה". אבל מה המשמעות של מונחים אלו? האם כולם עומדים בדרישות?

המשך לקרוא...
משלוח חינם!
Open chat
צריכים עזרה?
שלום,
איך אפשר לעזור לכם?