מה לאכול לפני ריצה?

בכל פעילות גופנית שאנו מבצעים, האינטואיציה שלנו אומרת, שעלינו להכין את הגוף לקראת האימון ושהדרך להכין אותו לאימון היא באמצעות תזונה מתאימה. ואכן, ישנו בהחלט קשר הדוק בין התזונה שלנו ובין תוצאות האימונים הספורטיביים שאנו מבצעים, אך אין זה אומר בהכרח שלפני כל אימון אתם צריכים לאכול. באופן ספציפי, בשורות הבאות נענה על השאלות הבאות: מה לאכול לפני ריצה? האם אכילה לפני ריצה היא הכרחית? האם יש דרך טובה לספק לגוף את מה שנדרש לו לפני אימון גם מבלי לאכול ארוחה מלאה? כל התשובות כאמור, ממש כאן בשורות הבאות.

אז מה צריך לאכול לפני ריצה?

נתחיל ונאמר שאת כל נושא התזונה שלכם ביחס לאימונים הספורטיביים שאתם עושים, אתם רוצים להסדיר על סמך עובדות ומידע מקצועי ולא על סמך שמועות או שיחות מסדרון בחדר הכושר. לתזונה יש אכן תפקיד באימוני הכושר שלכם, אבל זה לא אומר שכל פעילות גופנית מחייבת מהלך תזונתי כלשהו. ספציפית סביב השאלה מה כדאי לאכול לפני ריצה, נענה בצורה הבאה: כלל הברזל אומר שבמהלך ריצה אנחנו שורפים כמות קלוריות שוות ערך למשקל הגוף שלנו כפול המרחק שאנו רצים בק”מ. כך למשל, אם אתם שוקלים 70 ק”ג ורצים 3 ק”מ, זה אומר שתשרפו כ-210 קלוריות. 210 קלוריות? אז כן צריך אוכל לפני ריצה? התשובה היא ממש לא, או לא בהכרח. מטרת הריצה שלכם היא להפחית את כמות הקלוריות בגופכם ולא להוסיף קלוריות רק כדי לשרוף אותן בריצה. וכעת נפרט מעט יותר.

מה אוכלים לפני ריצה והאם בכלל אוכלים?

ובכן, אם אתם מתכוונים לבצע ריצה בדרגת קושי קלה עד בינונית, אתם כנראה לא צריכים לאכול דבר. לגוף יש מספיק מאגרי אנרגיה, שאותם הוא יכול לנצל לטובת הריצה. מצד שני, אתם עדיין רוצים זמינות של אנרגיה לצורך הריצה ולכן, אם אנחנו מתמקדים בשאלה מה לאכול לפני ריצה קצרה, אז התשובה היא חטיף אנרגיה. החטיף יעניק לכם אנרגיה לריצה, אך לא באמצעות תוספת קלוריות אלא בתוספת קפאין, סוכר וחומרים ממריצי אנרגיה אחרים. באימונים שנמשכים שעה ויותר, יש בהחלט מקום לשאלה מה טוב לאכול לפני ריצה ובמקרה הזה, אפשר לאכול כל דבר עתיר פחמימות אבל בשני תנאים מרכזיים: לא יותר מדי (אתם רוצים לשרוף קלוריות לא לצרוך אותן) ולא קרוב מדי לזמן הריצה, אלא כשעה לפני הריצה. אכילה כשעה לפני הריצה, תאפשר לגוף להפוך את הפחמימות לסוכרים ולאנרגיה זמינה וגם תמנע סיכון להקאה במהלך או לאחר הריצה.

האם חטיפי אנרגיה מתאימים לכל סוג של אימון?

התשובה היא בהחלט כן. למעשה, אם אתם מתעניינים בשאלה מה מומלץ לאכול לפני ריצה, התשובה הנכונה תהיה כמעט תמיד חטיפי אנרגיה. בין שאתם רוצים לצאת לריצה קלה בעומס נמוך ובין שאתם רוצים לצאת לריצה ארוכה של שעה ויותר, חטיפי אנרגיה יכולים לספק לכם את כל האנרגיה הנדרשת לכם לצורך השלמת האימון. יחד עם זאת, בריצות ואימונים מאומצים במיוחד, כדאי לבחור בחטיפי אנרגיה עתירים בפחמימות או להשלים עם ארוחה עשירה בפחמימות, אבל בסך הכל, חטיפי אנרגיה בנויים במיוחד למטרת ספורט והם מכילים בתוכם את כל הערכים התזונתיים הנדרשים לצורך אספקת אנרגיה לגוף לפני אימון, מבלי להאביס אותו בפחמימות משמינות.אצלנו בחנות 973 תוכלו למצוא מבחר גדול של חטיפי אנרגיה, חטיפי חלבון, חטיפים טבעוניים וחטיפי בריאות נוספים, כולם תוכננו ויוצרו עבור ספורטאים ואנשים המעוניינים לשמר רמה גבוהה של בריאות עם תזונה סדירה הכוללת את כל הערכים התזונתיים הדרושים להם. בחנות 973 תוכלו למצוא את כל סוגי החטיפים של מותג NUGO, חטיפים איכותיים, טעימים ובעלי רכיבים נקיים ומדויקים בדיוק במידה הנדרשת לאימוני ספורט. הזמינו כבר עכשיו את כל החטיפים הדרושים לכם ותוכלו לקבל אותם כבר בימים הקרובים במשלוח מהיר וישיר עד פתח הבית. ואם יש לכם שאלות נוספות או שתרצו לקבל מידע נוסף לגבי מה לאכול לפניריצה או מה מומלץ לאכול לפני ריצה וגם לאחריה, צרו עמנו קשר עוד היום ונשמח לענות לכם על כולן בשיחת טלפון אישית למספר 052-2661244.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים

נשנושים דלי קלוריות

נשנושים דיאטטים

בין לקוחותינו מצויים גם אנשים שמסיבה זו או אחרת מעדיפים לקנות חטיפי חלבון ללא גלוטן, וגם לרשותם עומדים מוצרים טעימים, משביעים, בריאים ומלאים בכל טוב.

המשך לקרוא...

חטיפים לילדים

בין לקוחותינו מצויים גם אנשים שמסיבה זו או אחרת מעדיפים לקנות חטיפי חלבון ללא גלוטן, וגם לרשותם עומדים מוצרים טעימים, משביעים, בריאים ומלאים בכל טוב.

המשך לקרוא...
משלוח חינם ברכישה מעל 200 ש"ח!

🎉מבצע אביב מטורף עד סוף החודש

חטיפי חלבון מסדרת Slim של נוגו בר 

מארז 12 יחידות ב-110בלבד (9.16₪ לחטיף) !

חטיפי חלבון מסדרת Slim של נוגו בר 

מארז 12 יחידות ב-110₪בלבד (9.16₪ לחטיף) !

Open chat
צריכים עזרה?
שלום,
איך אפשר לעזור לכם?
דילוג לתוכן